Ako koncipovať novoročenku, aby potešila
Každý z nás aspoň raz v živote dostal novoročenky, alebo ju aspoň jedenkrát odoslal svojim známym. Premýšľali ste ale nad tým, že aj Novoročné majú svoje pravidlá, ktorá sa sluší dodržiavať, najmä pokiaľ ide o formálnejšie spôsob priania Nového roka Vašim váženým známym, Vašim klientom, obchodným partnerom a iným pre Vás dôležitým osobám?
Prvotným cieľom oznámenia by malo byť vyjadrenie záujmu o druhého človeka.
Je to dôkaz toho, že na druhého človeka myslíme. Práve preto väčšina ľudí ocení osobnejšie ladené Novoročné želanie pred "všeobecne rozšíreným prázdnym oznámením“. Jednoducho - vyhraďte si na písanie novoročeniek pár minút navyše a napíšte danému človeku pár viet od srdca a vyhnite sa prázdnym frázam.
Novoročenka je českým vynálezom, obrázok by mal vyjadrovať slovenskej tradície
Vzhľadom k tomu, že novoročenky vynašiel Václav Antonín Chotek, gróf z Chotkova, je Novoročenka typickým slovenským vynálezom. Zdržte sa teda novoročeniek s obrázkami sobov, Santa Claus a ďalších zahraničných tradícií. Vyberte si novoročenky, ktorá symbolizuje českú krajinu a prezentuje slovenskú umeleckú alebo výtvarnú školu. Tí, ktorí majú k Novoročenkám vzťah, to ocenia.
Novoročenka je Vašou vizitkou, dajte si na nej záležať
To, čo je v nej napísané, či je v nej Váš vlastnoručný podpis perom, z akého je materiálu, či je spätá s dobročinnú činnosťou a aký má motív - to všetko ukazuje adresátovi Vaše životné postoje, hodnoty a utvára Vašu identitu –osobné, aj firemné.
Vašim obchodným partnerom, či Vašim známym iste príde mnoho elektronických novoročeniek, ktoré skončia iba v e-mailovej komunikácii. Ak sa chcete odlíšiť, rozošlete papierové Novoročné s pár srdečnými vetami a vlastnoručným podpisom. Vaša Novoročenka tak poteší a môže byť vystavená na stole partnera a pôsobiť radosť aj ostatným.